Har din nåværende eller kommende utleier opprettet leiekontrakt via Husleie.no så finner du svar på de oftest stilte spørsmål fra leietakere her.

Den blir sendt på mail etter at partene har signert kontrakten. Anbefaler at du laster ned kontrakten fra mailen og lagrer den.

Anbefaler i første omgang at du sjekker spam-filter for å se om den har havnet der. Hvis den ikke ligger der kan det hende at utleier har oppført feil epost-adresse, eller at kontrakten ikke er fullført. I så fall bør du ta kontakt med utleier for å undersøke nærmere, de kan enkelt endre det på Min Husleie.

Hvis du er på mobilenhet, prøv gjerne igjen fra PC. Hvis du er på PC prøv igjen fra en annen nettleser. Hvis du opplever det samme, kan du ta kontakt med kundeservice på post@husleie.no

Du som leietaker kan ikke endre informasjonen som står oppført i kontrakten, men du kan be utleier om endringer før du signerer denne. I så fall krysser du av “Be om endringer av utleier” på nest-siste side i kontrakten. Slik vil leiekontrakten bli sendt tilbake til utleier, slik at utleier kan foreta endringer før kontrakten signeres av begge parter.

Anbefaler at du sjekker om du har en tidsbestemt eller tidsubestemt leiekontrakt. Videre bør en slik forlenging gjøres i samråd med utleier.

Dersom du ikke har mulighet til å signere kontrakten med Bank-ID kan du be utleier om å printe ut leiekontrakten slik at du kan underskrive denne manuelt.

KONTAKT OSS FOR HJELP REUSABLE MODULE (Under construction)